NovinkyTěhotenství › Pilates pro těhotné

Pilates pro těhotné

pilates-pro-tehotne

 

Studio Praha

Jedná se o metodu Pilates upravenou pro období těhotenství, tak aby nebyly přetěžovány svaly a klouby.
Důraz se klade především na dýchání, posilování hýžďových svalů, svalů horních končetin, prsních svalů a uvolnění svalů, které jsou v těhotenství přetěžováné.

 

 

O pilates

Metoda vznikla ve 20. letech minulého století. Jejím zakladatelem byl Joseph H.Pilates, po kterém je i pojmenována. J. Pilates se inspiroval ve starých kulturách, především v józe. Pozor jóga to není!!! Ale stejně jako ostatní "měkké" techniky je to cvičení, při kterém dochází ke spojení a procvičeni těla a mysli.

V Pilates se sloučily prvky klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů (jóga, tai-chi, chi-kung). Metoda Pilates je přizpůsobena na západního člověka. Pilates tak může být přijatelné i pro ty, jimž východní disciplíny nevyhovují a stačí jim myšlenka harmonie jako taková a necítí potřebu pronikat do její hloubky systematicky.

Cvičení je prováděno z velké části na podložce. Je využito hmotnosti vlastního těla. Předchozí pohybová zkušenost není nutná. Pilates je vhodný pro muže i ženy bez rozdílu věku,lidí trpících nadváhou, gravidní, ženy po porodu, sportovce, tanečníky apod. Bývá často využíván i jako rehabilitační metoda.

Při vyšší pokročilosti cvičenců a pro zpestřeni lekcí pilates se využívá jednoduchých pomůcek - Magic Circle(kruh), Fitball (velký gymnastický míč),
Flex-Band (pružné gumy).

 

Pozitivní účinky pilates:

Ohebnost a pružnost - svalů, šlach.
Správné držení těla a s tím související odbourání bolesti zad.
Zlepšení dýchání a jeho kvalitní využití.
Zvládání stresu.
Formováni postavy - cviky v pilatesově metodě jsou navrženy tak, aby přispěly k větši rovnováze mezi svalovými partiemi.
Svaly během pilates nenabývají na objemu, ale na kvalitě.

Hlavni principy pilates:

Centrum "power house" "centrum síly" - je to skupina svalů břicha, hýždí, vnitřní strany stehen a beder, které jsou neustale v pohotovosti a podílejí se svým držením (kontrakcí) na veškerém pohybu.

Dýchání

- pilates využívá hlubokého dýchání, nikdy se nezadržuje dech. V pilates hovoříme o tzv. laterálním dýchaní, kdy využíváme dýchání do dolních žeber. Tím udržujeme hrudník a především ramena volná a neaktivujeme svalstvo šíje, které trpí zkracováním. Kvalita dýchaní má velký význam na provádění jednotlivých cviků, které se vykonávají v harmonii s dýcháním. Cvičíte ve svém tempu v rytmu svého dechu!

Přesnost

- nikam nespěcháme, jedině tak provádíme cviky správně a přesně. Kvalita je více nežli kvantita. Jedině tak dosáhneme dobrých výsledků. Pozvolný start a důraz na preciznost.

Kontrola

- kontrola vlastního pohybu je cesta ke správné technice a k pozitivním účinkům na tělo.

Koncentrace

- soustředění mysli na právě prováděný pohyb má dobrý vliv na kontrolu činnosti svalů.

Plynulost

- jednotlivé cviky na sebe plynule navazují, bez zbytečných přechodů a náročných, nepohodlných pozic. energie plyne a tělo plynule prochází jednotlivými cviky.

Pro člověka, který pilates nezkusil na vlastním těle to zní neuvěřitelně:

 

  • "Po 10ti lekcích ucítíte rozdíl.
  • Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte.
  • Po 30ti lekcích budete mít celé tělo nové."

Joseph Pilates

Těhotenský kurz
Cvičení pro těhotné Praha

Aktuální program

9. 8. Těhotenský kurz - lednové 2017

Rezervace.

8. 9. Těhotenský kurz - únorové

pro únorové maminky (termíny porodu v únoru 2017) v 18:30 hodin, 1. hodina je zdarma (když to nezvládnete tuto první hodinu, přihlásit se můžete jakoukoli další). Předporodní příprava se cvičením týdně. Kde: Studio 1, Vodičkova 20. Rezervace.

9. 9. Předporodní kurz II. - teoreticky porod

10.00 - 12.00 hod. Shrnutí předporodní přípravy do čtyř 2 hod. lekcí pro maminky, které nechodí do těhotenského kurzu, pro maminky k zopakování nebo pro ty, které se přihlásily do těhotenského kurzu později a potřebují si doplnit některá témata předporodní přípravy. Bez cvičení. Toto téma probíhá 1x do měsíce. Rezervace předem.  Místo konání: Studio 1, Vodičkova 20.

13. 9. Školení partnera v péči o dítě

18.00 - 20.00 hod., Studio 1, Vodičkova 20. Předporodní kurz pro partnery. Rezervace je nutná, termíny se rychle plní.

 

 

Studio pro ženy

Magdalena Mikulandová - soukromá porodní asistentkaStudio pro ženy je zdravotní zařízení, které funguje od r. 1993, pobočky jsou v Praze, Karlových Varech a Říčanech. Poskytuje ženám předporodní přípravu a doprovod výhradně do porodnice, předporodní a těhotenské kurzy, cvičení s miminky, kojenecké plavání, cvičení pro těhotné a cvičení po porodu, služby a péči pro ženy všech věkových kategorií v příjemném moderním prostředí. Probíhají tu kurzy hubnutí Metabolic Balance. Centrum pro těhotné. Péči zajišťují zdravotnice, laktační a výživové poradkyně a fitness instruktorka. Virtuální prohlídka.

více

Cliquo engine | B interactive