NovinkyTěhotenství › Pilates pro těhotné

Pilates pro těhotné

pilates-pro-tehotne

 

Studio Praha

Jedná se o metodu Pilates upravenou pro období těhotenství, tak aby nebyly přetěžovány svaly a klouby.
Důraz se klade především na dýchání, posilování hýžďových svalů, svalů horních končetin, prsních svalů a uvolnění svalů, které jsou v těhotenství přetěžováné.

 

 

O pilates

Metoda vznikla ve 20. letech minulého století. Jejím zakladatelem byl Joseph H.Pilates, po kterém je i pojmenována. J. Pilates se inspiroval ve starých kulturách, především v józe. Pozor jóga to není!!! Ale stejně jako ostatní "měkké" techniky je to cvičení, při kterém dochází ke spojení a procvičeni těla a mysli.

V Pilates se sloučily prvky klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů (jóga, tai-chi, chi-kung). Metoda Pilates je přizpůsobena na západního člověka. Pilates tak může být přijatelné i pro ty, jimž východní disciplíny nevyhovují a stačí jim myšlenka harmonie jako taková a necítí potřebu pronikat do její hloubky systematicky.

Cvičení je prováděno z velké části na podložce. Je využito hmotnosti vlastního těla. Předchozí pohybová zkušenost není nutná. Pilates je vhodný pro muže i ženy bez rozdílu věku,lidí trpících nadváhou, gravidní, ženy po porodu, sportovce, tanečníky apod. Bývá často využíván i jako rehabilitační metoda.

Při vyšší pokročilosti cvičenců a pro zpestřeni lekcí pilates se využívá jednoduchých pomůcek - Magic Circle(kruh), Fitball (velký gymnastický míč),
Flex-Band (pružné gumy).

 

Pozitivní účinky pilates:

Ohebnost a pružnost - svalů, šlach.
Správné držení těla a s tím související odbourání bolesti zad.
Zlepšení dýchání a jeho kvalitní využití.
Zvládání stresu.
Formováni postavy - cviky v pilatesově metodě jsou navrženy tak, aby přispěly k větši rovnováze mezi svalovými partiemi.
Svaly během pilates nenabývají na objemu, ale na kvalitě.

Hlavni principy pilates:

Centrum "power house" "centrum síly" - je to skupina svalů břicha, hýždí, vnitřní strany stehen a beder, které jsou neustale v pohotovosti a podílejí se svým držením (kontrakcí) na veškerém pohybu.

Dýchání

- pilates využívá hlubokého dýchání, nikdy se nezadržuje dech. V pilates hovoříme o tzv. laterálním dýchaní, kdy využíváme dýchání do dolních žeber. Tím udržujeme hrudník a především ramena volná a neaktivujeme svalstvo šíje, které trpí zkracováním. Kvalita dýchaní má velký význam na provádění jednotlivých cviků, které se vykonávají v harmonii s dýcháním. Cvičíte ve svém tempu v rytmu svého dechu!

Přesnost

- nikam nespěcháme, jedině tak provádíme cviky správně a přesně. Kvalita je více nežli kvantita. Jedině tak dosáhneme dobrých výsledků. Pozvolný start a důraz na preciznost.

Kontrola

- kontrola vlastního pohybu je cesta ke správné technice a k pozitivním účinkům na tělo.

Koncentrace

- soustředění mysli na právě prováděný pohyb má dobrý vliv na kontrolu činnosti svalů.

Plynulost

- jednotlivé cviky na sebe plynule navazují, bez zbytečných přechodů a náročných, nepohodlných pozic. energie plyne a tělo plynule prochází jednotlivými cviky.

Pro člověka, který pilates nezkusil na vlastním těle to zní neuvěřitelně:

 

  • "Po 10ti lekcích ucítíte rozdíl.
  • Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte.
  • Po 30ti lekcích budete mít celé tělo nové."

Joseph Pilates

Těhotenský kurz
Cvičení pro těhotné Praha

Aktuální program

4. 1. Těhotenský kurz - červnové

pro maminky s termíny porodu v červnu, v 18:30 hodin, 1. hodina je zdarma (když to nezvládnete tuto první hodinu, přihlásit se můžete jakoukoliv další). Předporodní příprava se cvičením 1x týdně. Kde: Studio 1, Vodičkova 20. Rezervace.

9. 1. Kurz vaření příkrmů - I miminka mají své chutě

od 11.30 -13.30 hodin, Chefparade. Rozhodli jste se připravovat pro vaše miminko první jídla doma? Naše lektorka Simona Lazzari vám ukáže jak na to, naučí vás 20 druhů příkrmů, od prvních jednoduchých až po složitější. Čtěte víc. Fotogalerie z 1. kurzu vaření. Rezervace.

13. 1. Předporodní kurz III. - kojení

10.00 - 12.00 hod. Shrnutí předporodní přípravy do čtyř 2 hod. lekcí pro maminky, které nechodí do těhotenského kurzu, pro maminky k zopakování nebo pro ty, které se přihlásily do těhotenského kurzu později a potřebují si doplnit některá témata předporodní přípravy. Bez cvičení. Toto téma probíhá 1x do měsíce. Rezervace předem.  Místo konání: Studio 1, Vodičkova 20.

Celoroční soutěž o nejkrásnější těhotenskou fotku 2016

 

 

Studio pro ženy

Magdalena MikulandovaStudio pro ženy je zdravotní zařízení, které funguje od r. 1993, pobočky jsou v Praze, Karlových Varech a Říčanech. Poskytuje ženám předporodní přípravu a doprovod výhradně do porodnice, předporodní a těhotenské kurzy, cvičení s miminky, kojenecké plavání, cvičení pro těhotné a cvičení po porodu, služby a péči pro ženy všech věkových kategorií v příjemném moderním prostředí. Probíhají tu kurzy hubnutí Metabolic Balance. Centrum pro těhotné. Péči zajišťují zdravotnice, laktační a výživové poradkyně a fitness instruktorka. Virtuální prohlídka.

více

Cliquo engine | B interactive