ÚvodTěhotenství › Jóga pro těhotné

Jóga pro těhotné

 

joga-pro-tehotne

 

Co je gravidjóga?

Hathajóga - tělesné cvičení, jóga přizpůsobená pro ženu v těhotenství. Žena v graviditě je tzv. v jiném stavu. Přestože je na těhotenství přirozeně dokonale připravená, hormonální změny její organismus částečně mění. Cvičení jógy přináší zdraví a vyrovnanost a tím i samotné těhotenství bez výrazných potíží.

 

 

Kdy a kde cvičit?

Pro cvičení si vyhradíte denně určitý čas, nejméně však dvacet minut. Cvičíte pravidelně ve stanovenou dobu, nejlépe ráno nebo večer, nejméně hodinu po jídle. Pro své cvičení si najděte klidné místo. Místnost ve které cvičíte má být světlá, dobře větraná a musí v ní být dostatek místa k pohybu. Volíte pohodlné oblečení, bez obuvi, brýlí nebo gumiček ve vlasech, které by překážely.

 

Jak cvičit?

 

1. Relaxace - Dýchání

Na začátku se v lehu na zádech několik minut soustředíme pouze na svůj dech. Pokusíme se zbavit všech nepříjemných myšlenek a každodenních starostí, pozorujeme jak nadechujeme a vydechujeme.

 

2. Cviky - Asány

Zaujmutí asány – polohy, provádění cviku, výdrž, návrat, uvolnění.
Cvičení provádíme pomalu s plným soustředěním. Na první pohled tvoří sestavy cviky, které známe z běžného tělocviku, ale pozor jógu nedělá jógou ten či onen cvik, ale právě to jak ho provádíme. Na rozdíl od běžného tělocviku, který působí především na svaly a pohybový systém, je účinek cviků mnohem širší - psychosomatický. V asáně je určitá část těla stlačená a jiná protažená, čímž se mění prokrvení příslušných orgánů. Změny v přítoku krve současně s masáží způsobenou dechovými pohyby stimulují jejich funkci.

 

3. Dýchání

Základní podmínkou zdravého způsobu dýchání a účinku jógových cviků, je nácvik plného dechu, při kterém si uvědomíte tři typy dýchání: břišní, hrudní a podklíčkové. Břišní dýchání, kdy bránice klesá dolů je nejdůležitějším a základním způsobem dýchání. Při hrudním dýchání je dýchání rychlejší plíce se tolik neplní vzduchem, takto dýcháme při nervozitě, napětí a stresových situacích, a když neumíme provádět břišní dýchání, které je naprosto přirozené například u kojenců.

Jóga v denním životě

 

  • při výdechu vědomě zvyšujete uvolnění svalstva
  • pohyby bránice při dýchání uvolňují svalové kontraktury (stahy) i v oblasti páteře
  • získáte pružnou páteř, ta je přeci v těhotenství nejvíce namáhána
  • vylepšíte si svou fyzickou kondici a psychicky se uvolníte

Předporodní kurz
Cvičení pro těhotné

Aktuální program

7. 11. Předporodní kurz - dubnové

pro maminky s termíny porodu v dubnu, v 18:30 hodin, 1. hodina je zdarma (když to nezvládnete tuto první hodinu, přihlásit se můžete jakoukoliv další). Předporodní příprava se cvičením 1x týdně. Kde: Studio 1, Vodičkova 20. Rezervace.

26. 10. Školení partnera k péči o miminko

18.00 - 20.00 hod., Studio 1, Vodičkova 20. Předporodní kurz pro partnery. Rezervace je nutná, termíny se rychle plní.

20. 10. Porod prakticky - předporodní příprava

10.00 - 12.00 hod. Shrnutí předporodní přípravy do 1 souhrnné hodiny pro maminky k zopakování nebo pro ty, které se přihlásily do předporodního kurzu později. Bez cvičení.  Opakuje se každý měsíc. Rezervace předem nutná. Místo konání: Studio 1, Vodičkova 20

 

Ukázka cvičení

 

Newsletter

 

Cvičení pro těhotné

Magdalena MikulandovaStudio pro ženy je zdravotní zařízení, které funguje od r. 1993 a založila ho Magdalena Mikulandová. Pobočky jsou v Praze, Karlových Varech a Říčanech. Nabízíme ženám cvičení pro těhotné, předporodní kurzy a přípravu na porod, doprovod k porodu do pordnice dulou nebo porodní asistentkou, cvičení s miminky a pro děti, kojenecké plavání, masáže pro těhotné a cvičení po porodu, služby a péči pro ženy všech věkových kategorií v příjemném moderním prostředí. Probíhají tu kurzy hubnutí Metabolic Balance. Jsme centrum pro těhotné. Péči zajišťují zdravotnice, laktační a výživové poradkyně a fitness instruktorka. Virtuální prohlídka.

 

Kontakt

Studio pro ženy

Vodičkova 20, Praha 1

Telefon: 602 471 208

praha@studioprozeny.cz

Cliquo engine | B interactive