ÚvodHubnutí › Pilates

Pilates

Pilates kurzy

 

Pilates kurzy pro ženy i muže rozdělené podle výkonnosti nabízíme v ranních a večerních hodinách. Nabízíme také individuální lekce.

 

 

O pilates

Metoda vznikla ve 20. letech minulého století. Jejím zakladatelem byl Joseph H.Pilates, po kterém je i pojmenována. J. Pilates se inspiroval ve starých kulturách, především v józe. Pozor jóga to není!!! Ale stejně jako ostatní "měkké" techniky je to cvičení, při kterém dochází ke spojení a procvičeni těla a mysli.

V Pilates se sloučily prvky klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů (jóga, tai-chi, chi-kung). Metoda Pilates je přizpůsobena na západního člověka. Pilates tak může být přijatelné i pro ty, jimž východní disciplíny nevyhovují a stačí jim myšlenka harmonie jako taková a necítí potřebu pronikat do její hloubky systematicky.

Cvičení je prováděno z velké části na podložce. Je využito hmotnosti vlastního těla. Předchozí pohybová zkušenost není nutná. Pilates je vhodný pro muže i ženy bez rozdílu věku,lidí trpících nadváhou, gravidní, ženy po porodu, sportovce, tanečníky apod. Bývá často využíván i jako rehabilitační metoda.

Při vyšší pokročilosti cvičenců a pro zpestřeni lekcí pilates se využívá jednoduchých pomůcek - Magic Circle(kruh), Fitball (velký gymnastický míč),
Flex-Band (pružné gumy).

 

Pozitivní účinky pilates:

Ohebnost a pružnost - svalů, šlach.
Správné držení těla a s tím související odbourání bolesti zad.
Zlepšení dýchání a jeho kvalitní využití.
Zvládání stresu.
Formováni postavy - cviky v pilatesově metodě jsou navrženy tak, aby přispěly k větši rovnováze mezi svalovými partiemi.
Svaly během pilates nenabývají na objemu, ale na kvalitě.

Hlavni principy pilates:

Centrum "power house" "centrum síly" - je to skupina svalů břicha, hýždí, vnitřní strany stehen a beder, které jsou neustale v pohotovosti a podílejí se svým držením (kontrakcí) na veškerém pohybu.

Dýchání

- pilates využívá hlubokého dýchání, nikdy se nezadržuje dech. V pilates hovoříme o tzv. laterálním dýchaní, kdy využíváme dýchání do dolních žeber. Tím udržujeme hrudník a především ramena volná a neaktivujeme svalstvo šíje, které trpí zkracováním. Kvalita dýchaní má velký význam na provádění jednotlivých cviků, které se vykonávají v harmonii s dýcháním. Cvičíte ve svém tempu v rytmu svého dechu!

Přesnost

- nikam nespěcháme, jedině tak provádíme cviky správně a přesně. Kvalita je více nežli kvantita. Jedině tak dosáhneme dobrých výsledků. Pozvolný start a důraz na preciznost.

Kontrola

- kontrola vlastního pohybu je cesta ke správné technice a k pozitivním účinkům na tělo.

Koncentrace

- soustředění mysli na právě prováděný pohyb má dobrý vliv na kontrolu činnosti svalů.

Plynulost

- jednotlivé cviky na sebe plynule navazují, bez zbytečných přechodů a náročných, nepohodlných pozic. energie plyne a tělo plynule prochází jednotlivými cviky.

Pro člověka, který pilates nezkusil na vlastním těle to zní neuvěřitelně:

 

  • "Po 10ti lekcích ucítíte rozdíl.
  • Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte.
  • Po 30ti lekcích budete mít celé tělo nové."

Joseph Pilates

Aktuální program

ZAVŘENO  1. 8. - 14. 8.

15. 8. Předporodní kurz - lednové

pro maminky s termíny porodu v lednu, v 18:30 hodin, 1. hodina je zdarma (když to nezvládnete tuto první hodinu, přihlásit se můžete jakoukoliv další). Předporodní příprava se cvičením 1x týdně. Kde: Studio 1, Vodičkova 20. Rezervace.

17. 8. Školení partnera k porodu

18.00 - 20.00 hod., Studio 1, Vodičkova 20. Předporodní kurz pro partnery k porodu, na kurz přijďte s partnerkou, abyste mohli nacvičit praktické dovednosti. Rezervace je nutná, termíny se rychle plní.

23. 8. Porod prakticky - předporodní příprava

10.00 - 12.00 hod. Shrnutí předporodní přípravy do 1 souhrnné hodiny pro maminky k zopakování nebo pro ty, které se přihlásily do předporodního kurzu později. Bez cvičení.  Opakuje se každý měsíc. Rezervace předem nutná. Místo konání: Studio 1, Vodičkova 20

24. 8. Školení partnera k péči o miminko

18.00 - 20.00 hod., Studio 1, Vodičkova 20. Předporodní kurz pro partnery. Rezervace je nutná, termíny se rychle plní.

 

Ukázka cvičení

 

Newsletter

 

Cvičení pro těhotné

Magdalena MikulandovaStudio pro ženy je zdravotní zařízení, které funguje od r. 1993 a založila ho Magdalena Mikulandová. Pobočky jsou v Praze, Karlových Varech a Říčanech. Nabízíme ženám cvičení pro těhotné, předporodní kurzy a přípravu na porod, doprovod k porodu do pordnice dulou nebo porodní asistentkou, cvičení s miminky a pro děti, kojenecké plavání, masáže pro těhotné a cvičení po porodu, služby a péči pro ženy všech věkových kategorií v příjemném moderním prostředí. Probíhají tu kurzy hubnutí Metabolic Balance. Jsme centrum pro těhotné. Péči zajišťují zdravotnice, laktační a výživové poradkyně a fitness instruktorka. Virtuální prohlídka.

 

Kontakt

Studio pro ženy

Vodičkova 20, Praha 1

Telefon: 602 471 208

praha@studioprozeny.cz

Cliquo engine | B interactive